En reklambyrå i Stockholm

Vi slåss på byrån. Inte med knytnävar och tillhyggen utan med fasta övertygelser. Det handlar om sökordsoptimering. “Det är klart att du inte kan skriva reklambyrå Stockholm sådär 50 gånger och komma högst upp på listan…”, säger en av medarbetarna med stort eftertryck. “Då blir du spärrad av Google…”, fyller dessutom en kollega i. Det kommer mothugg direkt. “Du menar att Google har en person, eller typ 700, som sitter och läser allt som skrivs?…och tar bort det som kan räknas som upprepningar med syfte att lura Google Himself…?”. “Det är klart att det inte är så. Det är speciella motorer som känner av “tätheten” på antalet “reklambyrå i Stockholm”. Nu börjar även den annars så tysta programmeringsavdelningen vakna till liv. “Det är dumt att försöka lura dom…hela sidan kan bli spärrad…”men på frågan om de till 100 procent känner någon utkastad, så blir svaret nej. En stund tystnad följer.”Om man varierar det…och dessutom skriver produktionsbyrå i Stockholm, webbyrå i Stockholm och så vidare. Då blir det ju inte bara reklambyrå i Stockholm utan lite utspritt sådär…skulle inte det funka…?” ropar en projektledare glatt. “Nja…jag vågar inte försöka, säger webbchefen och vi bestämmer oss för att bara byta själva hemsidan.

13 Responses to “En reklambyrå i Stockholm”

  1. Della

    Hi there, I discovered your site by the use of Google whilst searching for
    a comparable matter, your website got here up, it seems good.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.

    Reply

Leave a Reply to Della

Click here to cancel reply.